QUALITY MANAGEMENT SYSTEM
Congratulations to all staff and members of the ISO PPKK & ILKKM (Dental) Committee Georgetown.
It is with great pleasure that we announce that the Children's Dental Center & Ministry of Health Malaysia Training Institute (Dental) Georgetown has successfully obtained the extension of the MS ISO 9001:2015 Quality Management System (SPK) recertification starting from 19 January 2025 to 18 January 2028 from CI International Sdn. Bhd.
This Recertification Audit was conducted last year, from 17 September to 19 September 2024 by three experienced auditors from CI International Certification Sdn Bhd, consisting of Chief Auditor Mr. Zulkifli bin Sheerat, Mr. Ooi Soo Kang and Mrs. Leong Huey Miin. Hopefully this achievement can provide a positive stimulus to all personnel to further improve the quality of services and training at this institution.
![]() |
![]() |
|
CREATIVE INNOVATION
Information will be updated.
QUALITY ASSURANCE PROGRAM (QAP)
Information will be updated.
KEY PERFORMANCE INDICATOR (KPI)
Information will be updated.
CUSTOMER SATISFACTION SURVEY
Information will be updated.
PATIENT SAFETY GOALS 2.0
Information will be updated.
Occupational Safety and Health Administration
Information will be updated.
EKOSISTEM KONDUSIF SEKTOR AWAM (EKSA)
Pengenalan
- Diperkenalkan mulai Januari 2014 sebagai inisiatif penjenamaan semula Amalan 5S Sektor Awam oleh pihak MAMPU dengan mengambil kira keperluan bagi mengetengahkan persekitaran tempat kerja yang berkualiti dan kondusif supaya lebih relevan kepada jabatan/agensi sektor awam.
- Langkah penjenamaan semula ini difikirkan sesuai dan seiring dengan perubahan dan kehendak semasa untuk meningkatkan prestasi dan daya saing organisasi di samping menyemarakkan lagi budaya kreatif dan inovatif dalam kalangan warga PPKK & ILKKM (P) Georgetown
- Audit pensijilan EKSA akan dijalankan setiap dua tahun sekali dan audit pensijilan EKSA yang terdekat akan diadakan pada bulan Oktober 2022.
Objektif EKSA
- Mewujudkan persekitaran kerja yang selamat, bersih, kemas dan selesa pada setiap masa.
- Membantu meningkatkan disiplin diri dan semangat kerja berpasukan di kalangan warga PPKK & ILKKM (Pergigian).
- Membantu meningkatkan tahap kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan dan latihan yang ditawarkan.
Logo EKSA
![]() |
Sijil Pengiktirafan EKSA
![]() |
Pengwujudan Zon EKSA
- Perkhidmatan
- Latihan JP
- Latihan JT
- Latihan PPP
- Latihan Pos Basik
- Pengurusan
Aktiviti EKSA
![]() |
![]() |
|
Staf sedang melaksanakan EKSA di lokasi Stor Alat Tulis | Sudut Go Green di Unit Promosi Kesihatan Pergigian mengikut ciri - ciri yang ditetapkan mengikut Panduan EKSA |
|
![]() |
|
Staf sedang melaksanakan EKSA di lokasi Bilik Pos Basik | Pelatih sedang melaksanakan gotong-royong EKSA di Bilik Teknik Pergigian Operatif |