TERAS PERKHIDMATAN
- Piagam ini ditujukan khas kepada setiap pelatih yang mengikuti kursus di Pusat Pergigian Kanak-Kanak & Institut Latihan Kementerian Kesihatan Malaysia (Pergigian) Georgetown.
KEMUDAHAN UNTUK PELANGGAN
- Setiap pelanggan boleh mendapatkan latihan daripada-daripada pihak PPKK & ILKKM (Pergigian) Georgetown ini tanpa mengira umur, jantina, keturunan & taraf sosio-ekonomi.
TARAF PERKHIDMATAN
- Setiap pelanggan akan dilayan dengan baik, mesra, bertimbangrasa, hormat, bersopan santun, jujur dan ikhalas.
- Setiap pelanggan akan diberi latihan sebaik mungkin secara profesional.
- Setiap pelanggan akan disediakan dengan kemudahan dan persekitaran yang bersih dan sempurna.
MAKLUMAT PERKHIDMATAN
- Setiap pelanggan akan memperolehi latihan yang sempurna dari segi ilmu, kemahiran dan sikap terhadap bidang tugas masing-masing.
- Setiap pelanggan akan disediakan dengan kursus-kursus yang diperlukan untuk menghasilkan Anggota Sains Kesihatan Bersekutu (Pergigian) yang berkemahiran dan berpengetahuan.
- Setiap pelanggan boleh mengikuti kursus-kursus untuk meningkatkan ilmu serta kemahiran selaras dengan teknologi terkini berpandukan kepada hasil kajian kesihatan.
PENDIDIKAN KESIHATAN
- Setiap pelanggan akan diberi maklumat rawatan pergigian dan cara-cara pencegahannya
- Setiap pelanggan boleh mendapatkan maklumat mengenai rawatan dan pencegahan penyakit pergigian dengan memohon sendiri melalui personel seksyen bilik rawatan masing-masing.
KEWAJIPAN PELANGGAN
- Mematuhi setiap peraturan dan garis panduan yang dikeluarkan oleh pihak institusi.
- Mematuhi peraturan tatakelakuan pelatih dan tatakelakuan latihan yang ditetapkan oleh Bahagian Pengurusan Latihan (BPL), Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).
- Menjaga kesihatan dirinya dan masyarakat dengan mengamalkan cara hidup sihat dan menggunakan segala kemudahan yang disediakan secara cermat dan bertanggungjawab.