TERAS PERKHIDMATAN
- Ditujukan khas kepada setiap pelanggan yang berurusan dengan Pusat Pergigian Kanak-Kanak & Institut Latihan Kementerian Kesihatan Malaysia (Pergigian) Georgetown.
KEMUDAHAN UNTUK PELANGGAN
- Setiap pelanggan boleh mendapatkan latihan daripada pihak PPKK & ILKKM (Pergigian) Georgetown ini tanpa mengira umur, jantina, keturunan & taraf sosio-ekonomi.
- Setiap pelanggan yang ditakrifkan sebagai dalam kecemasan akan diberikan rawatan dengan segera.
TARAF PERKHIDMATAN
- Setiap pelanggan akan dilayan dengan baik, mesra, bertimbangrasa, hormat, bersopan-santun, jujur dan ikhlas.
- Setiap pelanggan akan diberi perkhidmatan pergigian sebaik mungkin secara profesional.
- Setiap pelanggan akan disediakan dengan kemudahan dan persekitaran yang bersih dan sempurna.
MAKLUMAT PERKHIDMATAN
- Setiap pelanggan yang terdiri daripada murid-murid sekolah yang berumur 17 tahun dan ke bawah akan diberi rawatan pergigian.
- Rawatan pergigian akan diberi kepada pesakit sekolah pada setiap hari Isnin hingga Jumaat bermula jam 8.30 pagi hingga 2.00 petang hingga 5.00 petang.
- Masa menunggu untuk setiap rawatan adalah tidak melebihi 60 minit selepas pendaftaran bagi kes-kes temujanji, tidak termasuk kes-kes pesakit sekolah yang dibawa menggunakan kenderaan jabatan.
PENDIDIKAN KESIHATAN
- Setiap pelanggan akan diberi maklumat rawatan pergigian dan cara-cara pencegahannya.
- Setiap pelanggan boleh mendapatkan maklumat mengenai rawatan dan pencegahan penyakit pergigian dengan memohon sendiri melalui personel seksyen bilik rawatan masing-masing.
KEWAJIPAN PELANGGAN
- Mematuhi setiap peraturan dan garis panduan yang dikeluarkan oleh pihak institusi.
- Menjaga kesihatan dirinya dan masyarakat dengan mengamalkan cara hidup sihat dan menggunakan segala kemudahan yang disediakan secara cermat dan bertanggungjawab.